Kan vi inte alla samlas i en stor och varm klump och gnyssa
Godafton i stugvärmen. Idag har det inte hänt mycket, körlektion och lite studsande på marken. Jag har inte gjort mycket helt enkelt. Jag lånade en film av alex vilken var INto the wild. Tittade på den nyss och den var bra. Man blev ju nästan sugen på att göra något liknande, dock inte lika omfattande. Tycker inte så mycket om saker nu för tiden. Men jag blir jävligt less på expert och deras jävla fittsätt att sköta saker på. Jag har nu blivit tvungen att ta till det tunga artelleriet vad gäller att få byta min dator mot en ny eller häva köpet, vilket jag har rätt till. Jag bifogar följande text, detta står på htt://KO.se
Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.
Detta stämmer överens med min situation, men Expert menade att jag inte kan få en ny dator. Och den idiotförsäljaren vägrar ens diskutera shiten. Jaja nu får man ta till med annat, en ny dator ska jag ha.
Nu ska jag snart sova och grubbla över detta:D Men vi hörs senare någondag.
Och jag hoppas att Frida blir frisk snart, inte roligt att vara sjuk på ett lov:/ Tänker på dig<3<3
Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.
Detta stämmer överens med min situation, men Expert menade att jag inte kan få en ny dator. Och den idiotförsäljaren vägrar ens diskutera shiten. Jaja nu får man ta till med annat, en ny dator ska jag ha.
Nu ska jag snart sova och grubbla över detta:D Men vi hörs senare någondag.
Och jag hoppas att Frida blir frisk snart, inte roligt att vara sjuk på ett lov:/ Tänker på dig<3<3
Kommentarer
Trackback